Subject: Riigimaanteele nr 15 (km 18.5 ja km 20.3) peatuse paigaldus või riigimaanteede 11153 ja 15 ristmike muutmine
From: "Kalev Eensaar" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 20 May 2025 15:59:41 +0300

Tere austatud Transpordiameti esindaja,

Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus pöördus Saku Vallavalitsuse poole
20.01.2023 nr 2-1/14 (pöördumine lisatud kirja manusesse) palvega meil üle
vaadata koostöös Transpordiametiga Kirdalu küla piirkonna (riigimaantee 15
ja 11153 manööverdusalade) liikluskorraldus või alustada täiendavate
peatuste paigaldamist riigimaanteele nr 15 (Kirdalu ja Tagadi vaheliste
bussipeatuste) piirkonda.

Esiteks, milline on Transpordiameti seisukoht antud piirkonna
liikluskorralduse osas. Kas teie hinnangul oleks teil võimalik
riigimaanteede nr 15 ja 11153 ristmikutele teha ohtu pöörete tegemise ala
ehk teisisõnu eraldiseisvad maha- ja pealesõidurajad selleks, et
ühistranspordi liin saaks hakata taas pöörama riigiteele 11153, et peatuda
riigitee 11153 äärsetes peatustes?

Teise variandina  on meilt küsitud täiendavate peatuste
tegemist/paigaldamist riigimaantee nr 15 äärde (Kirdalu ja Tagadi
vaheliste bussipeatuste) piirkonda. Milliseid võimalusi näeb
Transpordiamet selles küsimuses. Kas ühistranspordi peatuseid (üldjuhul
nõudepeatustena) oleks võimalik tekitada näiteks riigitee nr 15 Tallinn
-Rapla-Türi tee 18.5 km vasakul pool ning 20.3 km paremal pool olevatele
tee laiendustele? Kas antud kohtadesse bussipeatuste siltide
paigaldamiseks saaksime Transpordiametilt kooskõlastuse?

Teie seisukohti ootama jäädes.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee